Google ostrzega

19 października 2012, 11:42

Przedstawiciele Google'a wysłali do francuskich ministerstw list, w którym ostrzegają, iż plany dotyczące pobierania opłat od wyszukiwarek mogą skończyć się tym, że Google zrezygnuje z prezentowania wyników wyszukiwania we francuskich mediach



Reklamowy biznes adblockerów

18 września 2015, 09:03

Twórcy oprogramowania blokującego reklamy znaleźli nowy model biznesowy. Programy, które miały zapewniać użytkownikom internet wolny od reklam, zarabiają... na reklamach. Już od pewnego czasu twórcy programu AdBlock Plus przepuszczają przez swoje filtry reklamy tych firm, które im za to zapłacą


Microsoft atakuje drogie komputery Apple'a

30 marca 2009, 10:56

Niedawno Steve Ballmer publicznie stwierdził, że klienci Apple'a płacą za komputery tej firmy średnio o 500 dolarów więcej niż wynosi rynkowa wartość analogicznego sprzętu. Teraz tę różnicę w cenie postanowiono wykorzystać do kolejnych reklam, będących odpowiedzią na kampanie "I'm a Mac".


Cytrusy

Neon zasilany pomarańczami

22 kwietnia 2011, 17:24

Agencja reklamowa DDB z Paryża zaprojektowała billboard z neonem zasilanym prądem pozyskiwanym wyłącznie z pomarańczy. Tablicę stworzono z myślą o rynku francuskim, a reklama dotyczy napoju pomarańczowego Tropicana. Hasło Naturalna Energia (Energie Naturelle) można rozumieć dwojako – jako pochwałę napoju lub źródła energii dla billboardu.


Blokuje reklamy, pomaga agencjom reklamowym

18 czerwca 2013, 07:33

Popularne narzędzie do blokowania reklam, Ghostery, jest niezwykle przydatne... agencjom reklamowym. Niewiele osób wie, że firma Evidon, która w 2010 roku kupiła Ghostery, sprzedaje dane zebrane za jego pomocą. Z 19 milionów użytkowników Ghostery aż 8 milionów włączyło moduł przesyłania danych z Ghostery do Evidonu. Ten z kolei sprzedaje te informacje dalej.


Nowe przepisy zaszkodzą rynkowi środków homeopatycznych?

28 listopada 2016, 09:31

Amerykańska Federalna Komisja Handlu (FTC) opublikowała raport, w którym czytamy, że reklamy produktów homeopatycznych powinny spełniać te same standardy odnośnie stwierdzeń padających w reklamie, co inne towary, których producenci twierdzą, że ich zażywanie jest korzystne dla zdrowia


Sklep z czekoladą w Walencjilicencja: Creative Commons

Po reklamach dziecko żarłocznieje

26 kwietnia 2007, 08:59

Po obejrzeniu telewizyjnej reklamy żywności dzieci zjadają więcej, a porcje maluchów z nadwagą czy otyłych zwiększają się o ponad 100%!


Blogerzy muszą ujawnić wynagrodzenie

5 października 2009, 17:26

Federalna Komisja Handlu (FTC) żąda, by niezależni blogerzy, którzy otrzymują pieniądze lub upominki za pisanie opinii na temat produktów różnych firm, ujawniali fakt pobierania wynagrodzenia. To pierwsza od 1980 roku zmiana w przepisach dotyczących publikowania recenzji.


Telewizyjne reklamy trafią na tablety?

16 lutego 2012, 11:50

Zdaniem firmy analitycznej Parks Associates wkrótce na tabletach zagoszczą takie reklamy, jakie znamy z telewizji. Z badań firmy wynika, że już niemal 20% interesujących się technologią Amerykanów korzysta z tabletów w czasie oglądania telewizji.


Hasła o odpowiedzialnym piciu reklamują produkt, ale nie ostrzegają

4 września 2014, 10:22

Publikowane pod reklamami alkoholu hasła dotyczące odpowiedzialnego picia promują produkty, a nie zdrowie publiczne.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy